Mediji in turizem, pogovorno omizje v rudniku Sitarjevec
V središču podzemlja povezali medije in turistične ponudnike

Ambient izvozniškega rova rudnika Sitarjevec Litija, je v sredo, 3. septembra 2025, gostil pogovorno omizje na temo sodelovanja med lokalnimi mediji in turističnimi ponudniki. Dogodek je bil namenjen razmisleku o tem, kako lahko mediji v povezovanju z turističnimi akterji prispevajo k prepoznavnosti regije ter razvoju turizma v Zasavju. Razprave smo se udeležili kot predstavniki 7-čutnega muzeja Lesarius, ki poskuša z dediščino obdelave in uporabe lesa navdihovati in izobraževati v regiji in svetu. Mediji in turizem

Sogovornice z različnih področij

Na omizju so sodelovale Neža Šabanovič Grmšek, urednica Zasavskih onlajn novic (ZON), Mojca Štepic, direktorica Razvojnega centra Srca Slovenije, in Anja Šerc, direktorica Regionalne razvojne agencije Zasavje ter soavtorica strategije turizma Zasavje je!. Vse tri sogovornice so poudarile, da je konstruktiven odnos med mediji in turističnimi ponudniki ključen za razvoj regije.

Mediji in turizem, pogovorno omizje v rudniku Sitarjevec

Zakaj potrebujemo medije?

Mojca Štepic je izpostavila, da so mediji »pomembni obveščevalci lokalnega prebivalstva«, saj domačini pogosto še ne poznajo svojih lastnih turističnih produktov. Po njenem so mediji tisti, ki lahko pomagajo »pokazati identiteto kraja. Ter spremeniti percepcijo v širšem krogu in prebuditi zavest domačinov, da postanejo ambasadorji svojega okolja«.

Anja Šerc je dodala, da mediji niso le opazovalci, temveč partnerji: »Ko zgodbo delimo, jo tudi soustvarjamo. Tako lokalni prebivalci dobijo občutek, da nič ne skrivamo, ampak jih vključujemo.« Opozorila je, da je sodelovanje nujno na ravni vseh štirih zasavskih občin, saj le povezano nastopanje lahko prinese večjo prepoznavnost.

Mediji in turizem, pogovorno omizje v rudniku Sitarjevec
V ospredju moč zgodb

Razprava je pokazala, da mediji ne igrajo zgolj vloge poročevalcev, temveč so lahko partnerji pri oblikovanju in širjenju turističnih zgodb. Udeleženci smo spoznali dobre prakse promocije rudnika Sitarjevec, ki je primer preobrazbe rudarske dediščine v turistični produkt. Ob tem je bila izpostavljena potreba po strateškem načrtovanju in enotni komunikaciji, ki lahko okrepi prepoznavnost Zasavja kot turistične destinacije.

Turistični akterji enotni: biser, ki lahko ponudi “neverjetno”

Skupna ugotovitev je bila, da imamo v Zasavskem prostoru izjemne zgodbe in posameznike in da lahko le s sodelovanjem usmerjamo pozornost na tisto, kar je dobro, najboljše, atraktivno. Pogovorno omizje v rudniku Sitarjevec je ponudnikom in delavcem v turizmu ponudilo prostor za izmenjavo izkušenj in idej. Razmišljali smo tudi o enotni komunikacijski identiteti vseh štirih občin. Vse povezuje vodno, mineralno in lesno bogastvo. Čista reka Sava, rudniki polni spominov in zeleni zdravilni gozd.

Tovrstni dogodek je bil izjemna priložnost, da smo spoznali eden drugega. Zato se za pobudo in organizacijo dogodka zahvaljujemo uredništvu ZON-a, Razvojnemu centru Srca Slovenije in gostiteljski ekipi rudnika Sitarjevec. Mediji in turizem

Foto: ZON.si